Mitä jos et joutuisi enää koskaan arpomaan, mikä merkintälaite sopii tuotantoosi? Getran MaaS-palvelu (Marking as a Service) tarjoaa sinulle parhaan laitteen, jatkuvan tuen ja ennakoitavat kustannukset ilman investointeja tai huolia. Tässä on fiksumpi tapa tehdä merkintää.
Ei investointia, ei leasingia – vain toimiva ratkaisu
MaaS ei ole leasing eikä investointi. Käytännössä Getra omistaa laitteen ja huolehtii sen kunnossapidosta koko sopimuskauden ajan. Sinä saat käyttöösi sopivimman merkintälaitteen ilman arvon alenemisen tai jälleenmyynnin murheita.
Laatu ja luotettavuus: aina parhaat laitteet käytössä
Valitsemme MaaS-palveluun vain luotettaviksi todettuja laitteita, joilla voimme taata korkean toimintavarmuuden. Kun me omistamme laitteen, meillekin on tärkeää, että se toimii. Sen vuoksi päivitämme laitteen osia ja vaihdamme tarvittaessa laitteen toiseen.
Sinä saat aina toimivan laitteen – ilman yllätyksiä. Lisäksi tarkistamme musteiden päiväykset ja varmistamme, että varastossa on aina toimivaa materiaalia – ilman turhaa stressiä.
Ammattilainen käy paikan päällä – ja oppii tuntemaan tuotantosi

MaaS-palvelu ei rajoitu ainoastaan laitetoimituksiin, vaan kyseessä on jatkuva kumppanuus, jossa voit hyödyntää huoltoteknikkomme asiantuntemusta. Merkintälaiteasiantuntijamme ovat nähneet satoja linjastoja ja voivat antaa hyviä vinkkejä paikan päällä.
Asiantuntijamme käy yleensä paikan päällä noin kerran kuukaudessa ja:
- seuraa laitteiden kuntoa
- auttaa käyttäjiä käytännön kysymyksissä
- antaa vinkkejä, joiden avulla merkinnän laatu paranee
- tekee kaikki tarvittavat huoltotoimenpiteet ja säädöt veloituksetta
Usein juuri asiantuntijamme käynnit ovat se lisäarvo, jota asiakkaat eniten arvostavat. Käyntien aikana myös tuotannon ongelmat, kuten tärähtelystä johtuvat virhemerkinnät tai väärät käyttötavat, tulevat ilmi ja voidaan korjata nopeasti.
Ei tasetta, ei yllätyksiä – vain ennakoitavat kustannukset
Saat laitteen ja tuen käyttöön kuukausihinnalla, joka pysyy samana koko sopimuskauden ajan. Sopimuskausi on yleensä vuodesta viiteen vuotta. Musteet ja liuottimet laskutetaan kulutuksen mukaan tai halutessasi ne voidaan ottaa mukaan kuukausihintaan.
Näin kokonaisuus on selkeä ja ennakoitava, eikä piilokustannuksia pääse syntymään.
Kuinka MaaS eroaa huoltosopimuksesta?
Perinteinen huoltosopimus on rajattu: se kattaa vain tietyn laitteen ja tietyt toimet. Joskus on edullisempaa ostaa uusi laite kuin korjata vanhaa. MaaS-palvelussa tilanne on toinen, voimme vaihtaa ja optimoida kokonaisuuden asiakkaan hyväksi. Huolto-organisaation ei tarvitse venyä eikä oma henkilöstö käyttää aikaa merkintälaitteiden säätämiseen asiantuntijamme hoitaa sen puolestanne.
Nopea käyttöönotto – ratkaisu valmiiksi jopa viikossa


- Tutustuminen tuotantoon: Käymme paikan päällä ja arvioimme tarpeet
- Ratkaisuehdotus: Tarjous 2–3 arkipäivässä
- Testaus: Noin 90 % tekniikoista voidaan testata heti, erikoistapaukset 1–2 viikkoa
- Asennus: Suunnitellaan tarkasti, tyypillisesti 1 päivä, esivalmisteluilla minimoidaan tuotantoseisokit
- Käyttöönotto: Samalla viikolla tutustumisesta
Lisäksi huolehdimme tarvittaessa vanhoista laitteista, liuottimista ja kierrätyksestä.
Millaisille yritykselle MaaS soveltuu parhaiten?
MaaS sopii parhaiten yrityksille, jotka:
- haluavat toimintavarmuutta ilman suuria kertakuluja
- arvostavat asiantuntijan tukea paikan päällä
- haluavat keskittyä tuotantoon, eivät laitteisiin
- haluavat selkeän kulurakenteen ja ennustettavat kustannukset
Erityisesti tuotantoympäristöissä, joissa tuotannon katkos maksaa enemmän kuin yhden laitteen kuukausihinta, MaaS on ylivoimainen ratkaisu.
Yhä useampi valitsee MaaSin – paluuta entiseen ei ole
LTP Logisticsin työnjohtaja Janne Auerin mukaan MaaS-palveluun siirtyminen on tuonut merkittäviä parannuksia tuotantovarmuuteen. Kuukausittaiset huoltokäynnit ovat osoittautuneet tehokkaiksi tavoiksi ehkäistä vikatilanteen syntyä. Odottamattomien häiriöiden kustannus on Auerin mielestä kestämättömän suuri etenkin, jos ne voidaan ehkäistä säännöllisellä ylläpidolla ja toimenpiteillä.
”Kun laitteet toimivat, voimme unohtaa merkintähuolet ja keskittyä ydinosaamiseemme.” -ICT-päällikkö, Tommi Salovalta

Tommi Salovallan mukaan skaalautuvuus on erityisen hyödyllinen muuttuvissa tuotanto- ja toimintaympäristöissä, antaen yritykselle mahdollisuuden sopeutua muutoksiin. Malli mahdollistaa sen, että palvelu on ajantasainen ja vastaa parhaiten muuttuvia tarpeita. ”On paljon fiksumpaa, että ostetaan palvelua ja katsotaan ajallaan, että miten jatketaan,” Salovalta korostaa.
Lue lisää LTP-Logisticsin ratkaisusta>>
Pitkäikäiset ja hyvin toimivat laitteet
Merkintälaitteemme ovat pitkäikäisiä ja niiden huollosta vastaa laitteiden omistaja, eli Getra. Asiakkaalle se tarkoittaa aina toimivaa ratkaisua, joka vähentää tuotantoseisokkien riskiä.
Kun kerran koet, kuinka vaivatonta, turvallista ja laadukasta merkintä voi olla ilman investointia, et enää halua palata entiseen. MaaS tuo mielenrauhaa, joustavuutta ja ammattilaisten jatkuvan tuen suoraan tuotantosi ytimeen.
Lue lisää MaaS-palvelusta ja pyydä ilmainen arviointikäynti!